Een interview met onze collega Colin Stuij
23 November 2022

Read this post in English

 

Wie ben je?
Mijn naam is Colin Stuij, 38 jaar oud en heb in het verleden een ICT-opleiding gedaan. Na mijn ICT-opleiding wilde ik graag verder in netwerk beheer en via mijn stage kon ik gelijk aan de gang bij mijn stage bedrijf. Na een periode was ik al eens gepolst door mijn vader die directeur was van CTP. Het kwam er op neer dat wanneer ik in het bedrijf wilde ik een elektro-achtergrond nodig had, zo ben ik als elektricien aan de gang gegaan en heb dit enkele jaar uitgevoerd. Tot het moment kwam dat ik bij mijn vader in het bedrijf kon komen werken als service monteur.

Dit was in het begin veel leren en meedraaien met de andere monteurs om zo snel mogelijk de wereld van polyester te leren kennen. Al gauw kon ik alleen op pad en heb ik echt mijn weg kunnen vinden binnen deze niche markt en ben ik van service monteur mezelf ook gaan ontwikkelen tot service/verkoop medewerker en dit vele jaren gedaan. Hierin heb ik leuke bedrijven en mensen leren kennen waarmee ik tot op de dag van vandaag nog goed contact onderhoud.

Inmiddels heb ik sinds een 4 jaar het bedrijf over kunnen nemen samen met mijn broer Dennis en zetten we dit familiebedrijf voort.

Wat doe jij precies binnen CTP?
Binnen CTP ben ik een echte allrounder! De basis is natuurlijk nog steeds repareren van onze gebouwde machines, service verlenen, maar ook zit ik natuurlijk volop in de verkoop van de units en doen we ook veel aan proces ontwikkeling. Proces ontwikkeling is iets waar we wat minder bekend om staan, maar dit is wel een van onze sterkere kanten.

Van welke werkzaamheden krijg jij energie?
Waar ik energie van krijg is toch wel de diversiteit van het werk. We zijn een klein bedrijf en daarom is elke dag anders. De mogelijkheden zijn oneindig binnen ons bedrijf en dat zie je terug in het klanten bezoeken, repareren, trainingen/cursussen geven, reizen naar het buitenland, adviezen geven om processen te verbeteren en kantoor werk. Hierdoor is het werk eigenlijk nooit saai.

Wat vind jij belangrijk bij het klantcontact en hoe zet jij de klant centraal?
Belangrijk is voor mij dat de klant zich gehoord voelt en dat hij je altijd kan aanspreken. We proberen als CTP een goede service aan te bieden, zodat ze tevreden kunnen zijn wanneer we samen sparren over ideeën om tot de juiste oplossingen te komen. Het juiste proces kiezen voor de klant is belangrijk, maar ook durven aan te geven wanneer iets eigenlijk te moeilijk is, eerlijkheid en transparantie is van belang binnen ons vakgebied.

Hoe vind jij balans in werk en privé en waarin vind jij je ontspanning?
Het is binnen een familie bedrijf altijd lastig een balans te vinden tussen werk en privé. Gelukkig heb ik met mijn gezin daar de ideale personen voor. Eenmaal thuis heb ik wel het gevoel dat ik werk los kan laten bij mijn vrouw en kinderen. Heel soms wil ik wel eens te veel vertellen thuis en dan grijpt mijn vrouw gelukkig in. Verder vind ik het heerlijk om serie of films te kijken met mijn vrouw en kinderen. Zelf voetbal ik al jaren in een vriendenteam waar ik echt veel ontspanning uit kan halen, en sinds kort ben ik ook leider geworden van het voetbalteam van mijn zoon.